טריינר DIRETO X שליט קטגוריית הביניים?

טריינר

עולם הטריינרים החכמים גועש ורועש וזאת בזכות העובדה שנגיף ה”קורונה” שינה את חוקי המשחק בכל הקשור באימון אופניים. השחקנים החזקים בייצור הטריינרים נלחמים על מיצוב המוצר האטרקטיבי ביותר בתוך שלל המוצרים הקיימים. והנה כתבה וחוות דעת מאת אלכס וולפסון (טריאתלט על ומנהל בקבוצת הפייסבוק “טריינרים חכמים”) האם טריינר ה DIRETO X נותן מענה הולם? בכתבה שלפניכם…

אלכס וולפסון | 17.4.2020

סקירת טריינר -Elite Direto – מחסל קטגוריית הביניים?

 
*לפני שנתחיל – איך הסקירה עובדת?
 
אני מקבל את הטריינר מהיבואן (Elite) ,בוחן אותו במשך 3-4 שבועות לפי הקריטריונים שאותם קבעתי ובתום הזמן מחזיר את הטריינר בחזרה ומסכם את כל החוויה שלי לתוך סקירה שאני מעלה בפורום.
 
אני לא מקבל כסף או ״מתנות״ עבור הסקירה.
 

הקדמה

ה- Elite Direto מגיע אלינו אחרי תקופה יחסית ארוכה של שקט מהטריינרים של Elite בארץ לאחר שהוקפא הייבוא הסדיר.
כעת ,הוחלף יבואן והטריינרים חוזרים לייבוא מסודר עם יבואן רשמי – אייל ארצי (יבואן DT SWISS),כאשר בראש הטריינרים כרגע עומדת הגרסא השנייה של ה Elite Direto אותה קיבלתי למבחן.
 
טריינר
 
Elite היא חברה איטלקית עם מוניטין וניסיון גדול מאד בתחום הטריינרים,בעבר היו להם יותר מדי דגמים שגרמו לבלבול מאד רב בקרב המשתמשים והיום נראה שהחברה הרבה יותר ממוקדת עם 4 טריינרים עיקריים שמייצגים את Elite בכל קטגוריה.
Elite Rampa – עם התנגדות בגלגל,Turno – טריינר בקטג’ הכניסה עם הנעה ישירה, Direto 2 – הנעה ישירה בקטג’ הביניים, וה Drivo 2 בקטג’ העילית שכרגע לא מיובא לארץ.
 
ה Elite Direto הוא טריינר ברמת הביניים ובסקירה זו הוא נשפט לפי הביצועים והפרמטרים המצופים מקטגוריה זו.
הDireto 2 נראה בדיוק זהה לגרסא הראשונה וההבדל היחיד הוא שעם גרסה זו דיוק הוואטים שופר ל 2% ובקופסא תקבלו בנוסף גם מעמד לגלגל הקדמי.
 
הטריינרים מרמת הביניים מתאפיינים בתכונות הבאות-
1.מחיר הטריינר ינוע בין 2500 ל3950 שח.
2.דיוק הטריינר ינוע בין 2-5 אחוז סטייה.
3.הטריינר ידע לשנות התנגדות שנשלטת ע״י אפליקציה חיצונית.
 
המתחרים בארץ בקטגוריה זו הוא ה Tacx Flux S והKICKR Core אשר היבואן החליט לא להביא לארץ.
 

Unboxing

כיאה לחברה איטלקית הטריינר מגיע בקופסא מעוצבת היטב וזה כבר תורם המון ל”חווית” פתיחת הקופסא הראשונית.
הטריינר לא מגיע מורכב בצורה מלאה וחוץ מגוף הטריינר עצמו תמצאו בקופסא 3 רגליים שתצטרכו להתקין עצמאית.בנוסף,כמו כמעט בכל טריינר בעל הנעה ישירה את הקסטה תצטרכו לקנות(בתשלום נוסף) ולהתקין גם כן באופן עצמאי.
 
עם הטריינר מגיע מעמד לגלגל הקדמי של Elite שהוא יחסית קטן (אבל נראה שזה כבר הסטנדרט בתעשייה) ,כבל לחיבור הטריינר לחשמל ומתאמים לצירים השונים כך שתוכלו להרכיב על הטריינר סוגים שונים של אופניים.
 
אני חייב לציין שפעולת הרכבת הטריינר הייתה די מציקה ולקח לי בערך 20 דק’ להרכיב את שלושת הרגליים שמהווים את בסיס הטריינר,וזאת לאחר שהבנתי שנדרש להשקיע כח רב בהברגת הרגליים (מה שתחילה נראה לי לא סביר).
אנחנו ב2019 ואני מצפה לקבל את הטריינר,לחבר אותו לחשמל,לפתוח זוויפט/טריינררוד ולהתחיל לרכב ולא להתעסק בהרכבות.אני די בטוח שבגרסא הבאה של הדגם האיטלקים בוודאות יחשבו על פתרון.
 
טריינר
 
גם אצל המתחרים (Flux ו Core) תדרשו להתקין רגליים ולכן הם גם עולים פחות מטריינר ברמה יותר גבוהה.
 
הטריינר מגיע עם כבל חיבור לחשמל.כאשר הוא אינו מחובר לחשמל הוא יתנהג כטריינר טיפש ולא יוכל לשדר נתונים לאפליקציות השונות או להשלט ע״י האמצעים השונים.
 
קחו בחשבון שהכבל בטריינר זה הוא קצר במיוחד ונאלצתי להשתמש במאריך כדי להרחיק את הטריינר למרחק סביר מהטלוויזיה.
 
ראוי לציין שבקופסא קיבלתי גם “תקופת ניסיון” באפליקציות Rouvy(חודש),Sufferfest(חודשיים) ושימוש של שנה באפליקציה של עילית.
לפי מה שהבנתי כל פעם האפליקציות שמקבלים לתקופת ניסיון משתנות אז ייתכן שתקבלו משהו שונה.
 

מבנה הטריינר

ל Direto מעטפת פלסטיק שבמגע יכולה להרגיש עדינה, ה טריינר יחסית גדול (במיוחד לגובה) אבל שוקל רק 15 ק”ג ומרגיש יחסית קליל בהשוואה לטריינרים עם ההנעה ישירה שסיקרתי עד היום,וזה משמעותי מאד אם אתם נאלצים להעביר את ה טריינר ממקום למקום.
המשקל הנמוך מתאפשר ע”י כך שגלגל התנופה של ה Direto שוקל רק 4.2 ק”ג.
 
כמו שרובכם יודעים “תחושת הרכיבה” בד”כ יותר מציאותית ככל שגלגל התנופה כבד יותר,למרות שההגדרה של “תחושת המציאות” על הטריינר היא בעייתית מאד.
כאן נראה שעילית הצליחו לעשות משהו יוצא מן הכלל ותחושת הרכיבה על הטריינר היא טובה באופן מפתיע( אבל עדיין לא מבריקה).זו הרמה הנדרשת לטריינר מקטגוריית הביניים.
 
שלושת הרגליים נפרשות בצורה קלה וכל רגל מאפשרת לכוון את הגובה מהקרקע ולרכב בצורה בטוחה גם אם אתם על משטח שהוא לא מאוזן.
 
 
הבסיס לטריינר מרגיש יציב מאד בזמן ספרינטים, הרגליים מתקפלות ומאפשרות אחסון מאד נוח של הטריינר.
 
ל טריינר ידית אחיזה גדולה המאפשרת ניוד קל ממקום למקום (דבר שחסר בטריינרים מתחרים מסויימים).
 
מעמד הגלגל הקדמי שמגיע עם הטריינר עושה את העבודה מצויין ברכיבה רגילה, אך אם אתם משתתפים בתחרות ב ZWIFT הוא לא גדול מספיק כדי להחזיק את הגלגל שלכם בצורה יציבה והייתי ממליץ על משהו רציני יותר.
 
 
*הטריינר עובד על מנגנון של רצועה (בדומה לCore ול Flux), וזה מאפשר תחזוקה קלה כי זהו פריט יחסית זול וזמין. לא הייתי מספיק זמן עם הטריינר אבל חשוב לציין שיש דיווחים ברשת על מקרים של שחיקת הרצועה אחרי תקופה ממושכת של שימוש – הרצועה יכולה פשוט להקרע.
 
Elite מטפלים בצורה יוצאת דופן בלקוחות , ניתן למצוא הסברים להחלפה עצמאית של החגורה והחברה מגיבה מהר מאד לנושאים הקשורים לאחריות.
 

קישוריות

הטריינר תומך בעבודה עם Ant+ ובלוטות’ והסטנדרטים המתקדמים ביותר הנלווים המתקדמים של השניים.
 
במהלך תקופת הנסיון שלי על הטריינר (חודש) לא חוויתי אפילו ניתוק אחד.
 
בחנתי את הטריינר לסירוגין על Ant+ ובלוטות’ בין האימונים השונים באפליקציות טריינררוד וזוויפט.
 
כבל החשמל הוא מרכיב עיקרי שבלעדיו הקישוריות אינה מתאפשרת על טריינר זה והוא קצר מאד כמו שכבר ציינתי.
 
תוכלו לרכב על הטריינר גם ללא חיבור לחשמל אבל ההתנגדות שתקבלו תנוע סביב ה 200-240 וואט ובספרינט תוכלו למשוך לשניות קצרות מעל ה 300 וואט ואז הטריינר יחזור ל200 וואט.
 

כיול ה טריינר ורכיבה ראשונה

תהליך הכיול ב DiretoX הוא פשוט מאד מכל הבחינות, אתם נדרשים להוריד את אפלייקציית הmyETraining של Elite אשר תבקש מכם לסרוק את הברקוד על הטריינר לזיהוי המכשיר ואז תוכלו ישר לגשת לכיול המכשיר.
 
שימו לב שההוראות הם לבצע את הכיול רק כאשר הטריינר “חם” , זאת אומרת אחרי לפחות 10 דק של דיווש.
 
תהליך הכיול עצמו לקח לי כדקה ומאותו הרגע סגרתי את האפליקציה של עילית ועברתי לטריינרוד/זוויפט.
 
גם בזוויפט וגם בטריינררוד כל ההתקנים זוהו בצורה מיידית ותוך שניות ספורות הייתי בתוך האימון.
 

תחושת הכביש

אחד הפ׳יצרים שבגללו אנשים הולכים וקונים טריינר עם הנעה ישירה זוהי תחושת המציאות והרצון להרגיש כמה שיותר קרוב לדבר האמיתי בחוץ (כמה שניתן מול מסך הטלוויזיה..).
 
למרות גלגל התנופה הקליל יחסית בהשוואה לשאר המתחרים בקטגוריה הטריינר נותן תחושת רכיבה שאני יכול לסווג אותה כ”טובה”,ואת זה אני קובע לפי הזרימה בפידול שהטריינר מספק וזו גם הרמה שהייתי מצפה ממנה לטריינר ברמה זו.
 
מבחינת שיפוע הטריינר מסוגל להגיע ל14%. בזוויפט הטריינר הוא מאד “קשוח” ולדעתי קצת מגזים בהתנגדות שהוא מספק.לדוגמא 2% בזוויפט מרגישים כמו 5% בעולם האמיתי הרבה מאד פעמים(אני תמיד רוכב על Trainer Difficulty של 100 אחוז בזוויפט).
 
טריינר
 
גלגל התנופה מסוגל להגיע למהירות מקסימלית של 60 קמ”ש או 2200 וואט – לצערי אני לא מספיק חזק כדי לבדוק את הנתון הזה 🙂.
 

דיוק

שאני בודק טריינר זהו החלק שמעניין אותי יותר מהכל וכאשר אני מזהה סטיות מוזרות זה יכול להוציא אותי מדעתי.
 
לפי Elite,ה DiretoX אמור להציג תוצאות בדיוק של פלוס מינוס 2%.
את הטריינר בדקתי מול מד וואטים בקראנק של Power2Max (NG ECO) אשר אני יודע שאצלי הוא מראה תוצאות כמעט זהות לחלוטין לטאקס נאו אשר נחשב למדויק מכולם ומציג תוצאות של עד 1% טעות.
 
העילית DiretoX מכיל מד וואטים אמיתי בתוכו אשר נקרא OTS – Optical Torque Sensor אשר מספק את מה שנראה כהתוצאות הכי מרשימות בין טריינרי הביניים.
 
עד היום רק טריינרים ברמת העילית כגון הKickr והנאו הגיעו לדיוק דומה.
 

ועכשיו נעבור למבחנים…

 

מבחן ה”אינטרוואלים” – מריצים אימון שבו קיימים שינויים גדולים מאד בוואטים בזמן מאד קטן.לדוגמא DC Rainmaker אוהב מאד את מבחן ה “30 כפול 30” ,30 קפיצות חדות מוואטים נמוכים לגבוהים וחזרה לנמוכים.

במבחן הזה הטריינר שמר על הדיוק המוכרז וממש הדהים אותי עם התוצאות והדיוק שבאמת עמדו על 2% ופחות מזה.
את המבחן ביצעתי בטריינררוד וכאן חשוב לציין פרט שמאפיין הרבה מטריינרי הביניים – זמן הכניסה לאינטרוואל / זמן תגובת הטריינר שהוא יחסית ארוך ועמד על 5-7 שניות עד שהוואטים מתייצבים אם אתם עובדים במצב ERG,לכן באימונים בסגנון עם אינטרוואלים עצימים שמאד צמודים אני ממליץ לבטל את ה ERG ולעבוד על מצב רגיל של התנגדות שבו אתם שולטים.
 

מבחן ה”תחרות בזוויפט” – התחרות מכילה אוסף של מצבים משתנים וכאן בחנתי את ההבדל בין מדי הוואטים בשינויי וואטים וקאדאנס החדים שמתרחשים בארוע שכזה.גם כאן מד הוואטים של הטריינר הציג ביצועים מרשימים ובדיוק של 1% ממד הוואטים שלי.

 
בזוויפט תמיד הרגיש לי שהטריינר מתעכב 1-2 שניות בתגובה,במיוחד בבריחות שניסיתי לסגור.
 
התוצאות היו כ”כ מרשימות שהייתי צריך לרגע לעצור את הבדיקות וללכת לבדוק ברשת אם זה באמת אמיתי והאם משתמשים אחרים רואים את אותם הדברים (בד”כ לדיוק כזה הייתי מצפה מטריינר בקטג’ העילית).
 
מבחינת הדיוק ניתן להגיד בוודאות ש Elite הרימו את הרף ומכאן אני מצפה לראות שגם המתחרים יתיישרו לנקודה הזו בהמשך השנה,כרגע אני לא מכיר טריינר ברמה הזו שמספק דיוק שמתקרב לכך.
 

רעש

הסקירה הזו לא שונה מאף סקירה אחרת ולכן גם כאן אציין שהרעש הוא נתון סובייקטיבי לגמרי.לא מדדתי את הרעש הבוקע מהטריינר בשום אמצעי אלקטרוני בעיקר משום שאין לי נקודת ייחוס מבחינת דציבלים אצלי בסלון לשאר המכשירים בקטגוריה.
 
ה DiretoX גם כן עובד עם מנגון רצועה וככל שהרצועה מסתובבת מהר יותר ומגיעה למהירות המקסימלית כך גם גובר הרעש.
במצב ERG בטריינרוד על פלטה קטנה הטריינר שקט כמעט לחלוטין (לרגעים אף מזכיר את השקט של ה NEO ).
 
במצב של רכיבה חופשית בזוויפט על פלטה גדולה במהירויות גבוהות ה DiretoX כבר נהיה יותר רועש אבל גם כאן לא מדובר על משהו יותר מדי יוצא מן הכלל,וגם גוון הקול והרעש עצמו לא מעצבן ומזכיר מאד את הרעש שבוקע מטריינר עם התנגדות בגלגל בסגנון בושידו.
 

מחיר

המחיר לצרכן של ה DiretoX עומד על 3890ש”ח שהוא טיפה גבוהה עבור טריינר ברמת ביניים,עם הביצועים שראיתי אני חושב שמחיר של 3600 שח יכול להפוך את הטריינר הזה לנמכר ביותר בקטגוריה הזו בארץ.
 

שורה תחתונה

ממה שבחנתי וראיתי ועד להגעת ה FLUX2 אני חד משמעית יכול להגיד שמדובר במוצר ששובר את השוק בקטגוריית הביניים.
 
טריינר
 
אמנם הטריינר נראה טיפה עדין ותצטרכו לבצע את ההרכבה הראשונית לבד,אבל הוא הוא כן פשוט מאד לכיול,ללא בעיות קישוריות ומספק את הסחורה בגדול בדיוק הוואטים המופלא שהוא מציג ותחושת הרכיבה שהוא נותן.

אני שמח מאד לראות את חזרתם של הטריינרים של Elite לארץ בייבוא סדיר ובכמות לא מוגבלת,עוד דבר שיגביר את התחרות ואת המגוון בשוק ואולי יטיב איתנו הצרכנים.

כתיבת תגובה

מאמרים אחרונים בבלוג

העולם של שרשראות האופניים…

שרשרת האופניים היא החלק המניע של הכלי שלך. השרשרת במהלך חייה עוברת תלאות ועינויים ואלמלא שרשרת תקינה ומתפקדת חוויית הרכיבת עלולה להפגע או לחילופן לההרס.

קרא עוד »

דף הפייסבוק שלנו