קנית כבר אופני כביש חדשות, הצטיידת בקיט לבוש מהטובים שיש, יש לך משקפי אוקלי מטורפות, רמת הסוכר שלך מרקיעה שחקים בזכות ה 4 ג’לים שכבר לקחת ואתה חדור מוטיבציה יותר מגולנצ’יק אחרי שבוע מלחמה! כל זאת ועוד מסמנים שזוהי ככל הנראה רכיבת הכביש הראשונה שלך עם קבוצה. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור זאת בשלום. 

1. תגיע בזמן אפילו כמה דקות לפני. 

רוכבי כביש אוהבים להתחיל את הרכיבות שלהם מוקדם בבוקר שזה אומר ממש מוקדם. ההגעה לשטח האימון ל”מינגלינג” קצת צחוקים ואיזה אספרסו קטן לפי הקלקה היא הכרחית ולפעמים נחוצה שלא לדבר על איזה “יציאה” שפתאום תוקפת אותך משום מקום. רבע שעה לפני יכול להיות זמן טוב ומספק בכדי לצאת מאורגן ונינוח. 

חשוב מאוד לא להגיע באיחור במיוחד אם מדובר ברכיבה הראשונה שלך במועדון, אין ספק שזה ירים כמה גבות בקרב הרוכבים שיעקמו פרצוף על עצם היותך, גם חדש וגם מאחר. ואי אפשר לשחק את התפקיד הזה בו זמנית בתור מי שזה עתה התחיל את דרכו בקבוצת כביש רצינית.

2. תבחר את החברה שמתאימים לך… 

ישנם המון קבוצות ובינהם המון תתי קבוצות שבדרך כלל מתחלקות לפי רמות רכיבה, גילאים, סטטוס משפחתי וכל מיני חלקות שונות ומשונות. 

תתחיל בקטן לאט לאט לא חזק מדי ולא חלש מדי, תבחן ותחליף כמה מילים עם הצוות המקצועי שאחראי על הקבוצה בכדי לתפור לעצמך אימון כיפי ונחמד שיכניס אותך לעניינים. 

רכיבת כביש יכולה להיות חוויה כיפית, מאתגרת ומשאירה טעם של עוד ורכיבת כביש יכולה להיות כל ההפך מהדברים הללו עם התנסות ראשונית מרה. הכל עניין של מיקוד ותשומת לב לפרטים. 

3. הכר את עצמך

רוכבים חדשים לעיתים מתביישים עצם המעמד או לעיתים שכל הקבוצה שופטת אותם במבט. אל תכנסו לתוך המחשבה הזאת! שברו את הקרח תיזמו את ההכרות הראשונית. 

אל תשכחו שכל רוכב אופני כביש בקבוצה היה פעם רוכב כביש מתחיל והוא חווה את אותם בעיות שהרוכב שהתחיל את דרכו חווה עכשיו. 

4. תגיעו מוכנים

רכיבה בקבוצה דורשת להגיע מוכן. הכוונה מוכן מבחינת ציוד מתאים… 

והנה לכם כמה טיפים של אלופים למה לא לשכוח!

פנימית רזרבית, לפחות ליטר וחצי של מים בבקבוקים של עד 750 CC, אוכל מספיק ל 3 שעות לפחות שזה אומר מלא בננות, תמרים, חטיפים, בלוני ניפוח, אופניים תקינות וחפות מליקויים מיותרים, ביגוד תואם לעונה כולל תוספות של מעילי רוח, ווסטים וכדומה, קסדה שיושבת טוב וגלגלים מנופחים היטב בבוקר הרכיבה ולא גלגלים שנופחו שבוע לפני. 

הציוד הנכון עושה את ההבדל גם לרוכב כביש שרוכב לבדו אז על אחת כמה וכמה לרוכב בקבוצה. 

5. אל תתבייש לשאול

ברכיבה קבוצתית ישנם טקטיקות קטנות, סימונים מוזרים עם הידיים וכל מיני סימנים מוסכמים ששום רוכב שזה עתה נכנס לקבוצה מן הסתם לא יכיר, הרעיון שהוא להתחבר לרוכבים שינדבו מידע ויסבירו לך את מהות הסימנים והסימונים, מה התרגילים המרכזיים במידה ולא הבנתם אותם ולאיזה כיוון אנחנו רוכבים וכמה קשה זה הולך להיות. 

אי ידיעה לעיתים ממלאת אותנו בהתרגשות ולפיכך אנו מבצעים טעויות קריטיות בכל הקשור בהתנהלות שלנו בזמן הרכיבה ומוצאים עצמנו גמורים שנשארו עוד 20 ק”מ לסיום. 

אנשים עם נסיון בקבוצה ינדבו לכם את המידע הדרוש במטרה שתשמרו על עצמכם משבירה במהלך האימון ותסיימו אותו כמו ענקים. 

6. תהיה האיש שבפנים!

לעיתים קרובות רוכבי אופני כביש חדשים ממצבים את עצמם כבר בתחילת האימון בחלקו האחורי של הפלוטון וזאת היא טעות! כנסו לעניינים תתחילו להשתתף בדינמיקה הקבוצתית במהלך האימון וכנסו בתוך  הלב של הפלוטון.

הרכיבה מאחור גורמת לכם להיות חשופים לכל שינויי הקצב במהלך הרכיבה. מצב שכזה מביא אתכם שלא במודע לעצימות גבוהה ולעיתים כבר בלתי נסבלת שסיבתה היא סגירה של רווחים בתוך הדבוקה. 

בטוח יותר להיות בקדמת הפלוטון ולעיתים גם טוב יותר במיוחד עם אתה מביא את עצמך לפני עליה ארוכה וטובה ותרצה להתמקם בה במיקום טוב בתוך הדבוקה. 

7. עבוד על הדראפטינג שלך

רכיבה ב”דראפטינג” יכולה לחסוך לנו עד כ 30 אחוזים ביעילות האנרגטית שלנו. העבודה על ביצוע “דראפטינג” נכון ויעיל על חברך לקבוצה הוא עניין של תרגול וזמן, אל תוותרו מצאו את הרוכב שיעזור לכם להכנס לעבודה ו”ישיבה” נכונה ואתם בעניינים. 

תהיו אחראיים על ויסות המהירות וקחו אחריות על הסביבה שלכם בתוך הדבוקה. דבר זה יעלה את הבטחון העצמי להמשך ויהיה בעל ערך מוסף בכל הקשור  לבניית הניסיון. 

8.אל תחפור!

כל אחד והסל”ד שלו אבל ברכיבה קבוצתית חשוב שתתאים את עצמך לסטנדרט! הסטנדרט אומר סיבובי רגליים והרבה… 

העולם היום הולך לתפיסה שסיבובי רגליים מהירים תורמים לשמירה על נצילות אנרגטית גבוהה ומפיקים יותר וואטים מאשר רכיבה בסל”ד נמוך. 

ההשפעה של רכיבה בסל”ד נמוך בתוך דבוקה ש 95% מרוכביה רוכבים בסל”ד גבוה היא פטאלית! ראשית רוכב שרוכב בסל”ד נמוך יסכן באופן מיידי את הרוכבים שלפניו ומאחוריו וזאת בגלל שינויי הקצב הדרמטיים שהוא מחולל שנית זמן התגובה לשינויי קצב לדוגמא ביציאה מסיבובים בסל”ד נמוך הוא משמעותית נמוך יותר כך שתמצאו את עצמכם ברדיפה מתמדת או לחילופין בישיבה על הבלמים בתוך הפלוטון וזה מסוכן! 

רכיבה בסל”ד של 90 סיבובים + תציב אתכם במקום טוב ונינוח בתוך הפלוטון מבלי חשש לשינויי קצת מיותרים. 

9. תנו לזה קצת זמן

אף רוכב לא הפך להיות מקצוען תוך רכיבה או שניים ורוב הסיכויים שלא תחזיקו בקדמת הפלוטון בעליות לגלבוע, אבל התמדה ומשמעת עצמית הן קלף מנצח לרוכב כביש! 

ספורטאים רבים עתירי פוטנציאל לא הגיעו לרמות הגבוהות בגלל כושר התמדה גרוע או לחילופין משמעת עצמית רופפת כאשר זה נוגע לסדירות האימונים שלהם. התפתחות ספורטאי לוקחת זמן ומאמץ רוכבי כביש אשר רוכבים בקבוצה מגיעים לתוצאות טובות יותר תוך זמן קצר יותר מאשר רוכבים המתאמנים לבד! הנתון הזה נבדק מדעית כבר בקנדה בין 2 קבוצות מחקר שונות לאורך תקופת זמן. 

אמצו לכם בקרוב קבוצה טובה איכותית עם האנשים הנכונים וזאת תפתח לכם עולם ומלואו הקשור לאופני כביש.