CAPE EPIC 2019

המהדורה ה -16 של מרתון אופני ההרים ABSA CAPE EPIC   תתקיים בין 17 ל -24 במרץ 2019 וצפויה להיות מאתגרת כתמיד.

ה CAPE EPIC היא תחרות אופני הרים רב יומית באזור הכף המערבי בדרום אפריקה.

ה CAPE EPIC היא תחרות זוגות כאשר שני חברי הצוות צריכים לסיים את המסלול שאורכו כ 650 קמ עם טיפוס  מצטבר של 16,000 מטר במשך שמונה ימים. המסלול משתנה כל שנה ובו משתתפים כ 1300 רוכבים מקצועיים ורוכבים חובבים.

המרוץ מדורג כמירוץ ברמת HC  מה שנקרא HORS CATEGORY על ידי ה UCI  מה שהופך את המירוץ לגולת הכותרת בלוח השנה של רוכבי הרים מקצועיים.

זהו מרוץ הכל כלול, כלומר הכל מטופל מלכתחילה והרוכבים צריכים לחשוב רק על הרכיבה וההתאוששות לקראת הסטייג’ הבא.

להגיע מוכנים פיזית ונפשית אלו הם האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני צמד הרוכבים שמשתתפים באירוע.  (על זה בכתבה אחרת),  אך גם להגיע עם האופניים וציוד במצב תקין חשוב לא פחות.

אז כמה טיפים לאריזה מניסיוני הדל…  

 

לי יש מזוודת אופניים מכמה סיבות… 

  1. אני נוסעת עם האופניים לא מעט

  2. המזוודה נכנסת לרכב בקלות.

 3.קל ופשוט לארוז.

  1. אפשר לקפל ולאחסן במחסן אחרי השימוש.

לארוז את האופניים זה חלק מהכיף של הנסיעה ועוד יותר כיף להצליח לעשות את זה בעצמך! המזוודות והתיקים שונים מאחד לשני וכל מזוודה דורשת התאמות שונות של האופניים אז נא לקרוא לפני השימוש או להעזר באנשי המקצוע מהם רכשתם או שכרתם מזוודת אופניים או תיק אופניי ייעודי  

רשימת ציוד נדרש:

  1. סט אלנים, רצוי עם מד מומנט בד”כ אלן 4, 5, 8

  2. סנטר לוק או מפתח כוכב למי שצריך לפרק רוטורים… אחרי שהגעתי פעם אחת עם רוטורים עקומים החלטתי שזה שווה את השנייה מאמץ.

  3. גריז (פדלים, כידון, ועוד חלקים שהולכים לעבוד קשה)

  4. סמרטוטים או פצפץ או משהו אחר לעטוף חלקים רגישים (או שימוש בקיט אריזה יעודי המגיע ברוב המזוודות האיכותיות)

  5. ספייסרים לרפידות ברקס

  6. טיפקס, איזוליר בנד (סימון גובה מושב)

  7. כוס וויסקי (להרגעת העצבים 😊)

אז קודם כל להירגע עם מס’ 7 ואז

  • להתחיל עם הפדלים. בדכ אלן 8 ורצוי עם זרוע ארוכה לנוחות. מפרקים הפוך לכיוון סיבוב הפדל.

  • לסמן עם טיפקס את מקום החיבור של הכידון עם הסטם ולפרק כידון.  4 ברגים מקדימה. להחזיר את הברגים למקום. לעגן כידון לשילדה.

  • לסמן גובה אוכף עם איזוליר בנד ולפרק את האוכף או להוריד את הגובה.

  • לפרק גלגלים. לפרק רוטורים עם סנטר לוק. לסמן רוטור קדמי ואחורי וכשמרכיבים בחזרה לזכור שהכיתוב על הרוטור יהיה כלפי חוץ…אחרת לא תבינו למה הגלגל לא מתחבר

  • להוציא קצת אוויר מהצמיגים

  • להכניס ספייסרים לרפידות ברקס הקדמי והאחורי

  • לחבר את השילדה למזוודה

  • לעטוף חלקים רגישים כמו מעביר (אני מפרקת גם את המעביר) ועוד כיד הדימיון

  • להכניס את הגלגלים, רוטורים, פדלים אלנים, גריז ועוד כל מיני ויאללה אתם מוכנים.

כשמרכיבים את האופניים מומלץ להשתמש במד מומנט לסגירה. בד”כ כתוב על החלקים את הטורק הרצוי. מומלץ לגרז את התבריג של הפדלים לפני הרכבה ואפשר לשים גריז לקרבון על מוט האוכף לפני שמרכיבים.

קלי קלות, באמת. שיהיה בהצלחה!

הדס וייס 

הדס היא מאמנת ומנהלת מועדון הרכיבה הותיק “בשביל האיילה” על שמה של איילה יפרח ז”ל אחותה של הדס שנספתה באסון הכרמל ולזכרה כל שנה מופק המרתון המקסים “מרתון האיילה אשר יתקיים גם השנה ב 25.5.2019 בנוכחות מיטב הרוכבים בישראל.   

 

כתיבת תגובה

מאמרים אחרונים בבלוג

העולם של שרשראות האופניים…

שרשרת האופניים היא החלק המניע של הכלי שלך. השרשרת במהלך חייה עוברת תלאות ועינויים ואלמלא שרשרת תקינה ומתפקדת חוויית הרכיבת עלולה להפגע או לחילופן לההרס.

קרא עוד »

דף הפייסבוק שלנו